Logopedas
Logopedė konsultuoja:
Logopedė
Ilona Sankalaitė
ilona.sankalaite@mazvydoprogimnazija.lt
Savaitės diena |
Darbo laikas |
Pietų pertrauka |
Pirmadienis |
12.00–16.00
16.30–19.00 (nuotolinis) |
16.00–16.30 |
Antradienis |
12.00–16.00
16.30–19.00 (nuotolinis) |
16.00–16.30 |
Trečiadienis |
12.00–16.00
16.30–19.00 (nuotolinis) |
16.00–16.30 |
Ketvirtadienis |
8.00–15.30
16.00–18.30 (nuotolinis) |
11.40–12.10 |
Penktadienis |
8.45–17.15
17.45–19.00 (nuotolinis) |
11.40–12.10 |
Logopedė pagal Progimnazijos
direktoriaus patvirtintą tvarkaraštį dirba specialiojo ugdymo kabinete. Pagrindinė darbo forma yra pratybos: individualiosios, pogrupinės, grupinės.
Pagalba mokiniams, turintiems kalbos ir kalbėjimo sutrikimų, teikiama ne pamokų metu.
Logopedė
kontaktinių valandų metu vykdo šias funkcijas:
1. atlieka logopedinį mokinių vertinimą,
nustato kalbos ir kalbėjimo sutrikimus, padarytą pažangą ar, esant žymiai
ribotam mokinio mobilumui dėl ligos ar patologinės būklės – mokinio namuose;
2. padeda kalbos ir kalbėjimo sutrikimų
turintiems mokiniams šalinti kalbos ir kalbėjimo, rašymo, skaitymo sutrikimus,
padeda įsisavinti lietuvių kalbos ugdymo turinį ir lavina jų sutrikusias
funkcijas, atsižvelgdamas į kiekvieno mokinio gebėjimus, ugdymosi galimybes, mokymosi ypatumus;
3. naudoja ugdymo procese mokymo
priemones, atsižvelgdamas į kalbos ir kalbėjimo sutrikimų turinčių mokinių
amžių, specialiuosius ugdymosi poreikius, individualius gebėjimus ir ugdymo
turinį;
4. teikiamą pagalbą pagal poreikį derina
su socialine pedagogine, psichologine ir specialiąja pagalba;
5. taiko savo darbe specialiosios
pedagogikos naujoves, stebi, vertina, analizuoja ugdomų mokinių individualią
pažangą.
Logopedė nekontaktinių valandų metu vykdo
šias funkcijas:
1. bendradarbiaudamas su mokytojais, kalbos
ir kalbėjimo sutrikimų turinčių, specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių tėvais
(globėjais, rūpintojais), kitais asmenimis, tiesiogiai dalyvaujančiais ugdymo
procese, psichologinės pedagoginės ar
švietimo pagalbos tarnybos specialistais, numato ugdymo tikslus ir uždavinius
bei jų pasiekimo būdus ir metodus, atitinkančius šių mokinių poreikius bei
galimybes, ir juos taiko;
2. pataria mokytojams, kaip pritaikyti
specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniams mokomąją medžiagą ir mokymo priemones,
rengti ugdymo programas, pritaikyti ir individualizuoti Bendrąsias programas;
3. teikia metodinę pagalbą mokytojams,
specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių tėvams (globėjams, rūpintojams) ir
kitiems asmenims, tiesiogiai dalyvaujantiems ugdymo procese, ir juos
konsultuoja šių mokinių ugdymo klausimais;
4. tvarko ir pildo savo veiklos
dokumentus, rengia kalbos ugdymo individualiąsias, pogrupines ir grupines programas;
5. rengia specialiąsias
mokymo priemones, skirtas specialiųjų poreikių mokinių kalbos ir kalbėjimo sutrikimų
lavinimui, ruošiasi specialiosioms pratyboms;
6. dalyvauja Progimnazijos Vaiko gerovės
ir kitų Progimnazijos direktoriaus sudarytų darbo grupių, komisijų veikloje;
7. šviečia Progimnazijos bendruomenę
specialiųjų ugdymosi poreikių, kalbos ir kalbėjimo sutrikimų turinčių mokinių
ugdymo, specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo klausimais, formuoja Progimnazijos
bendruomenės ir visuomenės teigiamą požiūrį į specialiųjų ugdymosi poreikių
turinčius mokinius;
8. dalyvauja miesto
logopedų ir specialiųjų pedagogų metodinio būrelio veikloje, kvalifikacijos
kėlimo renginiuose, vykdo pedagoginės patirties sklaidą, stebi ir vertina kitų
specialiųjų pedagogų, logopedų veiklą, vykdo savišvietą;
9. vykdo kitus teisėtus Progimnazijos
direktoriaus pavedimus, susijusius su logopedo pareigomis, ir atlieka kitus
netiesioginius su mokiniais darbus, kuriuos įsakymu nustato Progimnazijos
direktorius, suderinęs su logopedu.
10. vykdo kitus teisės aktų nustatytus
ar Progimnazijos direktoriaus priskirtus nenuolatinio pobūdžio pavedimus pagal
kompetenciją.