Informatika pradiniame ugdyme
2022 metais rugsėjo 1-ą dieną visos 1 - 4 klasių
mokytojos įsijungė į „Vedlių“ mokymus.
Kas yra „ Vedliai“ ? Tai respublikinė informatikos ir
technologinės kūrybos mokymosi programa pradinių klasių mokytojams. Programos
trukmė 4 metai. Programa yra tęstinė, Jos turinys atitinka BUP ir yra
akredituotas.
Tęstinės informatikos ir technologinės kūrybos mokymo(si)
programos tikslai:
1. Kelti mokytojų, dirbančių pradiniame ugdyme,
pasitikėjimą naudoti informatiką ir technologinę kūrybą pamokose.
2. Ugdyti mokytojų, dirbančių pradiniame ugdyme,
skaitmeninius įgūdžius naudoti įvairius technologinės kūrybos bei informatikos
įrankius ir taikyti juos pamokose.
3. Suteikti mokytojams laiką tausojantį, inovatyvų turinį
pamokoms, būreliams, neformaliam ugdymui, apjungiantį informatikos ir
technologinės kūrybos įrankių naudojimą su pamokų temomis.
Mokytoja Vida Bartkienė jau nebe pirmus metus integruoja
informatiką į kitų dalykų pamokas. Ji pasidalino veiklomis.
Pamokos tema: Fantastinis gyvūnas, dirbtinis intelektas ir kūryba.
Integracija: lietuvių kalba, dailė
ir informacinės technologijos.
Veikla pamokoje: ketvirtokai trumpai aprašė savo sukurtą gyvūną (lietuvių
kalba) ir jį nupiešė pasirinktomis piešimo priemonėmis (dailė). Naudodamiesi „Vedlių“
parengtomis "Pratybomis mokiniams" išvertė trumpą aprašymą į
anglų kalbą ir įkėlė į užklausą Crayon įrankį. Daug džiugių emocijų vaikai
patyrė gavę dirbtinio intelekto parengtus paveikslėlius. Smagu buvo lyginti
mokinių kūrybinius darbus ir dirbtinio intelekto pateiktus paveikslėlius.
Diskutavome apie technologijų teikiamus pliusus ir minusus. Reflektuodami
padarėme išvadą, kad vaikų kūryba buvo įdomesnė nei dirbtinio intelekto
pateikti paveikslai. Vaikų darbai- nuotraukose.