Tarptautinis projektas StarT
2017-2018 mokslo metai.
mūsų mokykla vėl dalyvauja Suomijos LUMA centro organizuojamame StarT projekte. Šiemet sukurta mokytojų darbo grupė: Kristina Mikutienė, Vida Černiauskienė, Audrius Česnelis, Laima Špokauskienė, Dalija Krogertė, Ramutė Bytautė, Dovilė Kurmytė-Rubežė, Džiuginta Viršilaitė, Ilona Mačiulaitienė, Žaneta Norkuvienė, Lidija Portnych. Mokytojai subūrė grupeles mokinių ir atliko pasirinktas užduotis. Rezultatus pristatė mokyklos bendruomenei. Šiais mokslo metais pasirinktos temos: "Mano kelias į mokyklą", "Ar galima išvirti kiaušinį popieriniame indelyje?", "Mes būsimi inžinieriai. Mes pakeisime pasaulį", "Mėgstamiausi saldainiai", "Skirtingų daiktų muzikiniai garsai".
Renginys mokykloje
Mokytojų: Ilonos Mačiulaitienės, Dovilės Kurmytės-Rubežės, Džiugintos Viršilaitės grupė.
Klasėje su vaikais gaminome dovanėles mūsų kaimyninio Regos
ugdymo centro Pelėdžiukas darželio vaikučiams. Darėme iš siūlų
mažas kepurėles, į jas įdėjome saldainių, viską susidėjome į pintinę ir ėjome
pas vaikučius į svečius.
Jie mūsų laukė lauke, darželio kieme.
Padalinome dovanėles, su vaikučiais pašokome, pavėžinome
juos rogutėmis, smagiai praleidome laiką, džiuginome vaikučius.
Kita projekto dalis-geografinai ir matematiniai
skaičiavimai: kelyje ir parduotuvėje."
Skirtingų daiktų muzikiniai garsai.
Pirmame etape mokiniai išbandė kokius garsus skleidžia buteliai, indeliai, dėžutės ir t.t. Vėliau, pasirinkę tos pačios talpos stiklainius, bandė išgauti skirtingo aukščio garsus, priklausomai nuo vandens lygio stiklainyje. Dar vėliau kartu su vaikais atradome, jog liniuotės vibruoja ir sukelia garsą panašų į virpančios stygos garsą. Pučiant orą į vamzdelį, jis švilpia. Taip pat jis gaudžia, kai tą patį vamzdelį stipriai suki. Įdomiausia dalis vaikams buvo, kai taurės pradėjo "dainuoti". Parinkus tinkamos formos taures ir braukiant šlapiu pirštu per paviršių, taurė uždainuoja.
Mokytojos Žaneta Norkuvienė ir Lidija Portnych.
1st alpha class playing with sounds
1 beta klasės StarT projektas „Favorite Candies“.
Projekto tikslas: ugdyti eksperimentų atlikimo įgūdžius bei mokyti taikyti teorines žinias ir gautų eksperimentų rezultatus praktikoje. Projekto dalyviai: 1 beta klasės mokiniai Ajana Žutautaitė, Orestas Dereškevičius, Aleksej Andrejev, Rytis Gudauskas, pradinio ugdymo mokytoja Ramutė Bytautė. Projektą apie saldainius pasirinkome todėl, kad projekto dalyviai dideli saldainių mėgėjai. Projektas truko 5 dienas. Prieš pradėdami tiriamąją veiklą mokiniai atliko apklausą „ Mano mėgstamiausi saldainiai“ ir braižė diagramą. Išsiaiškinę, kad tai „ Skittles“ saldainiai, atliko su jais įvairius tyrimus: eksperimentais patikrino saldainiuose esančių medžiagų tirpumą, nustatė, kokius skirtingus dažiklius naudoja saldainiams dažyti, atliko rūgštingumo ir aliejaus nustatymo testus.
Mokytojo Audriaus Česnelio darbo grupės sukurtas FILMAS
2016-2017 mokslo metais mūsų mokykla įsijungė į Suomijos LUMA centro organizuojamą StarT projektą. Sudarėme dvi darbo grupes. Vienai grupei vadovavo mokytojas A. Česnelis, kitai mokytojų komanda: L. Stancelienė, V. Černiaskienė, I. Mačiulaitienė, Ž. Stankutė, D. Kurmytė-Rubežė, L. Butkutė, R. Pundinas, R. Lavrinenkovienė.
Per fizikos pamokas
aptarę atmosferos slėgio egzistavimą ir jo praktinį taikymą, mokyklos
laboratorijoje atlikome bandymus,
kuriais įrodėme , kad atmosfera slegia. Namuose mokiniai gamino barometrus,
kurių pagalba galėtų stebėti slėgio pakitimus: pažemėjimą arba padidėjimą ir
taip nuspėti orų permainas.
7 savaites
mokiniai pildė „ Jaunojo sinoptiko užrašus“, kur fiksavo temperatūrą, slėgio
kitimą, vėjo kryptį, savijautą.
Geografijos
pamokose įtvirtino žinias apie vėjus, sudarinėjo sinoptinius žemėlapius. Su
mokytoja apsilankė metereologijos stotyje.
Biologijos
pamokose aptarė atmosferos slėgio pasikeitimų įtaką gyviesiems organizmams.
Technologijų pamokose gamino vėjarodes .
Dailės
pamokose piešė vėtrunges ir vėjarodes.
Atlikti bandymus, eksperimentus sekėsi gerai, nes jie mokinius labai sudomino. Daugelį jų kartojo namuose, demonstravo savo šeimos nariams. Sunkiau sekėsi su duomenų rinkimu ir fiksavimu. Keli mokiniai taip ir liko nepildę užrašų. Tie patys mokiniai sunkiai įsijungė ir į kitų dalykų veiklas.
Įpusėjus projektui, kai dažnai buvo aptariami tyrimų rezultatai, orų stebėjimai ir nuspėjimai pagal pačių pagamintus prietaisus, aktyviau įsijungė ir tie mokiniai, kurie pradžioje buvo nusiteikę labai skeptiškai, nenorėjo pildyti užrašų. Džiugu, kad ir tie mokiniai, kurie nelabai noriai dalyvavo projekte, aktyviai įsijungė į baigiamąjį projekto pristatymo renginį ir liko labai patenkinti.
Mokiniai išmoko bendradarbiauti, pasidalinti savo stebėjimais. Pasitardami, pasikonsultuodami su mokytojais ir tarpusavyje gamino vėjarodes., barometrus, piešė vėtrunges, pildė užrašus . Kai kurie mokiniai porose darė vėjarodes ir vėtrunges.Bendravo ir per skype , ir feisbuku, ir e. paštu. Kaip savo dienoraščiuose rašė daugelis mokinių labai pakeitė savo nuomonę apie projektą: jei pradžioje buvo nelabai patenkinti, tai pasibaigus jam, sakė, kad net liūdna, kad jis baigėsi, bet nutarė ir toliau stebėti slėgio kitimus ir numatyti orų permainas.
Mokiniai ir mokytojai geriau pažino vieni kitus, atskleidė dar nepastebėtas savybes, gebėjimus, pomėgius, įpročius. Mokiniai mokėsi daugiau informacijos ieškoti savarankiškai, pagilino anglų kalbos mokėjimą, ugdė kūrybiškumą. Numatė projekto praktinio pritaikymo galimybes.
Apie visas veiklas sukurti filmukai.
Video. Šventė 4-5 klasių mokiniams.
Mokytojo A. Česnelio vadovaujama grupė naudojosi visomis informacinių komunikacijų technologijomis ir palaikė ryšius su kitais bendraminčiais vietos, nacionaliniu ir tarptautiniu lygiu. Mokymosi rezultatus siejo su mokymosi galimybėmis. Robotų programavimą integravo į mokomuosius dalykus. Sukūrė aktyvius mokymo ir mokymosi metodus robotikos pamokose.
Ateityje ketina suburti visas bendruomenes kartu, pristatant savo veiklas tiesioginio ryšio pagalba.
Komanda
buvo kaip vienas kumštis, visi už vieną, vienas už visus. Komandoje vieni rinko
informaciją, atliko praktines užduotis, kiti programavo robotus, juos valdė ar
buvo atsakingi už roboto dizainą. Kita mokinių grupė dirbo su 3D spausdintuvu. Išmokome
dirbti ir spręsti problemas kartu.