Tokiu kvietimu šiandien (vasario 15 d.) mokyklos
direktorius V. Dumčius pradėjo Klaipėdos miesto ir regiono pradinių klasių
mokinių gamtamokslinę praktinę konferenciją. Šį kartą konferenciją vedė ir
pranešimus skaitė pradinių klasių mokiniai, o jų mokytojai už juos
"sirgo". Viso buvo 16 pranešimų. Dalyviai atvyko iš Klaipėdos
"Smeltės", Prano Mašioto, "Versmės", Tauralaukio,
"Gabijos" progimnazijų, mokyklos darželio "Varpelis",
Kretingos Marijono Daujoto pagrindinės mokyklos, Tauragės Martyno Mažvydo
progimnazijos.
Kad labai pranešėjai nesijaudintų, konferencijos
pradžioje juos linksmino mūsų progimnazijos dainininkai iš grupės
"Lašelis". Direktorius pristatė filmą, apie inžinerinių klasių
mokinių sukonstruotus ir suprogramuotus robotukus.
Pirmasis konferencijos dalyvis pagamino rūką.
Susidomėję klausytojai subėgo jį "paglostyti".
Dalyvių mintys po konferencijos:
"Konferencija puikiai pavykusi. Daug emocijų,
puikiai išlaikytas visų dėmesys, įdomios temos";
"Labiausiai patiko eksperimentai, kurie
nereikalauja laboratorinių sąlygų ir specialių priemonių";
"Pamatėme gerų bandymų, kuriuos norėsime
pabandyti atlikti klasėje! Džiaugėmės šauniais mokiniais";
"Nepraraskite entuziazmo tyrinėti ir tirti,
dalintis, susipažinti...".
Dėkojame mūsų mokyklos mokytojoms R. Bytautei, V.
Šiuparienei ir D. Blagnytei už konferencijos organizavimą.















Gamtamokslinių gebėjimų konkursas "Gamtos pažinimo taku"
Mokiniai dalyvavo mokytojos Živilės Stankutės organizuotame gamtamokslinių gebėjimų konkurse "Gamtos pažinimo taku", kuris vyko moksleivių saviraiškos centre. 7-8 kl. mokinių komanda pasirodė puikiai ir užėmė 2 vietą. Apdovanoti nominacija už puikius pasiekimus. Komandai vadovavo mokytoja Ž. Stankutė.
Atvyko nariuotakojų ekspozicija į mūsų mokyklą
Balandžio 20 d. aktų salėje svečiavosi: vorai paukštėdos, šimtakojai, skorpionai, gyvalazdė, tarakonai ir kiti vabalai.
Drąsiausi mokiniai galėjo rankose palaikyti tarakoną.
Praktinė-tiriamoji
veikla 2016 m.
Šiais
mokslo metais praktinė-tiriamoji veikla vyko vasario – balandžio mėnesiais. Rudenį
mokytojai dalykininkai rašė programas, jas reklamavo mokiniams per savo dalykų
pamokas. 5-8 klasių mokiniai buvo suskirstyti į mišrias grupes pagal jų
parašytus motyvacinius laiškus.
5
dienas mokiniai tyrinėjo, atliko bandymus, keliavo, dalyvavo įvairiuose
edukaciniuose renginiuose, treniravosi. Šeštą dieną – pristatė savo veiklų
rezultatus, padarytas išvadas mokyklos bendruomenei.
Pristatymus
stebėjo svečias - Palangos Vlado Jurgučio pagrindinės mokyklos direktoriaus
pavaduotoja ugdymui S. Paulikienė. Ši mokykla, kaip ir mūsų, priklauso STEAM
mokyklų tinklui. Viešnia pasidžiaugė mūsų mokinių atliktais darbais ir drąsa
pristatant rezultatus.
5-8
klasių mokinių pristatymai
Fizikos
ir chemijos mokytojų grupė lankėsi AB „Klaipėdos vanduo“ laboratorijoje.
Stebėjo kaip tiriamas vanduo, sužinojo, kad Klaipėdoje vandentiekio vanduo
tikrai tinkamas maistui gaminti. Mokiniai atliko įvairius bandymus ir tyrimus. Piešė
ant vandens, sužinojo, kaip nustatyti kiaušinio amžių.
Sportininkų
grupė lankėsi baseine. Mokyklos sporto salėje atliko įvairius jėgos, ištvermės
pratimus. Merginų grupė lankėsi laipiojimo uolomis klube „Scala Dream“. Aerobikos
trenerė vedė Pilateso treniruotę. Mergaitės sužinojo, kodėl verta lankyti
Pilateso treniruotes. Taip pat apsilankė baseine. Pačios surengė estafečių
varžybas.

Anglų
kalbos grupė sulaukė svečio iš
Delfinariumo. Jis papasakojo visą tiesą apie protinguosius delfinus.
Mokiniai lankėsi gyvūnų prieglaudoje „Būk mano draugas“. Nunešė gyvūnėliams
lauktuvių. Apsilankė iškamšų muziejuje „Gamtos perlas“. Grįžę į klasę surengė
debatus „Ar gerai yra zoo sodai?“.
Kita
anglų kalbos grupė svečiavosi Klaipėdos apskrities viešojoje I. Simonaitytės
bibliotekoje. Su gide vaikščiojo po Klaipėdos senamiestį, šnibždėjo norus
peliukui į ausį, žiūrėjo katinui inteligentui į veidą, aplankė Pilies muziejų.
Tenai mokiniai gamino antspaudus. Grįžę į klasę mokiniai patys kūrė ekskursijų
maršrutus, ruošė kalbas.
Trečia
grupė lankėsi S. Jokužio spaustuvėje. Pamatė, kaip atsiranda pratybos. Po to
mokiniai naudodamiesi įvairiomis programomis redagavo savo darytas nuotraukas,
kūrė plakatus.
Dar
viena anglistų grupė kūrė lankstinukus „Kaip gudriau apsipirkti“. Lankėsi
prekybos centruose, tyrinėjo prekių išdėstymą lentynose. Pastebėjo, kad
brangiausios prekės išdėstytos akių lygyje. Taip pat svečiavosi organizacijoje „Maisto
bankas“. Kai kurie mokiniai panoro tapti savanoriais. Interviu iš lankytojų ir
darbuotojų ėmė anglų kalba. Mokiniai pateikė pasiūlymus, kaip taupyti,
pageidavo, kad mokykloje galėtų atsirasti taromatas.
Etikos
grupė prisimatavo savanorystė batus.
Matematikos
grupė lankėsi banke. Sužinojo visas taupymo galimybes. Mokiniai sugalvojo
svajonę, kuriai taupys pinigėlius. Skaičiavo, kiek laiko turės taupyti,
apgalvojo taupymo būdus. Nuspręsta taupyti perkant maisto prekes. Mokiniai
lankėsi prekybos centruose ir skaičiavo, analizavo, kokios nuolaidos taikomos,
ar visuomet jos yra teisingos. Daugumai pavyko „sutaupyti“.
Kita
matematikų grupė atliko tyrimą „Kuri gatvė Klaipėdoje judriausia?“. Skaičiavo
skirtingose gatvėse pravažiuojančias mašinas, suvedė duomenis į lenteles ir
nubraižė diagramas. Kai kurie apklausė praeivius. Išvados: Šilutės plentas –
judriausia gatvė, daugiausiai pravažiavo pilkos spalvos automobilių.
Muzikantų
grupė atliko tyrimą „Bilietų kainos į renginius skirtingose vietose “. Lankėsi
E. Balsio menų gimnazijoje – stebėjo muzikos pamoką, Klaipėdos muzikiniame
teatre – solistų ir baleto artistų repeticijas. Mokiniai sužinojo, kur gyvena
muzika. Klasėje mokėsi rankų šokio.
Dar
viena lituanistų grupė inscenizavo H. Ch. Anderseno pasaką „Mergaitė su
degtukais“, sukūrė kitą inscenizaciją „Ar lengva palaužti jauną žmogų šiomis
dienomis“. Pristatymo metu mokiniai suvaidino abi inscenizacijas.
Prancūzų
kalbos grupė aplankė visas Klaipėdos gimnazijas, kuriose mokiniai galės tęsti
prancūzų kalbos mokymąsi. Pristatė gimnazijas, kuriose yra EMILE klasės. Išsiaiškino,
kad Aukuro gimnazijoje EMILE klasėms dėsto istorijos mokytoja, o Klaipėdos Licėjuje
– geografijos mokytoja.
Dailės
grupė svečiavosi V. Karčiausko galerijoje „Pėda“. Patys mokiniai išbandė
aborigenų meną. Piešė 3D piešinius. O mokyklos klasėje mokyklos direktorius
mokė kaligrafijos meno.
Biologijos
grupė tyrė nitratų ir nitritų kiekį mokyklos valgykloje parduodamuose vaisiuose
ir daržovėse. Tyrimus atliko AB „Klaipėdos vanduo“ ir turizmo mokyklos
laboratorijose. Pasirodo, kad sveikiausia valgyti svogūnus ir sausainius, kuriuos išsikepė
patys.

Pradinių klasių
mokiniai dirbo su savo mokytoja ir į grupes nebuvo skirstomi.
1a klasės mokiniai per
tiriamąją veiklą, t.y. atlikdami įvairius tyrimus, stebėjimus sužinojo, kokie
medžiai auga mokyklos kieme, išmoko išmatuoti medžių kamienų storį,
apskaičiuoti, kiek medžiui metų. Parengė piešinių ir darbelių parodą „Mano
medis“. Sukūrė taisykles „Medelio prašymas“.
1b klasės mokiniai diskutavo apie gamtos saugojimą, atliekų rūšiavimą, stebėjo DVD filmuką „Mokykimės rūšiuoti“, jį aptarė. Vyko prie atliekų rūšiavimo konteinerių ir ten mokėsi rūšiuoti savo atsineštas atliekas. Kūrė knygą „Mes rūšiuojam!“, ją padovanojo mokyklos bibliotekai.
Suteikė
tėveliams informacijos apie atliekų tvarkymą, paruošė lankstinuką „Saugok gamtą
– rūšiuok atsakingai“.
Skaitė elektroninę
knygelę „Nepaprasta šluotos kelionė“, ją aptarė, atliko užduotis atliekų
tvarkymo klausimais. Surengė tėvelių ir vaikų darbelių parodėlę iš buitinių
atliekų „Gimiau antrą kartą“, nuotraukų
parodėlę „Kaip mes rūšiuojam namuose“.
Vyko į UAB
„Specialusis autotransportas“ atliekų rūšiavimo aikštelę ir į Klaipėdos regiono
atliekų tvarkymo centrą.
Kūrė
paveikslus iš kamštelių, žaidė žaidimus su kamšteliais.
Apibendrino
sukauptą medžiagą, piešė piešinukus, užrašė savo mintis, jas pristatė mokyklos
draugams.
1c
klasės mokiniai susipažino su dantuko sandara. Žiūrėjo filmuką “ Kariesiukas ir Bakteriukas ”ir sužinojo, kodėl genda dantukai.
Atliko tyrimą su tikru dantuku ir gėrimu „Coca-cola“. Stebėjo, kaip
keičiasi dantukas pamerktas į „Coca-cola“ skystį. Mokėsi gerai išsivalyti
dantis. Mokyklos visuomenės sveikatos
specialistė papasakojo ir parodė, kaip teisingai valomi dantys, supažindino,
kokie dantų šepetukai ir pasta tinka mūsų dantukams. Atliko tyrimą “Ar
teisingai išsivaliau dantis?”: išsivalę dantis sukramtė mėlyną tabletę. Taip
pastebėjo, kad ne visiems pavyko gerai išsivalyti dantis. Išklausę “ Dantuko Kapliuko istorijos” sužinojo, kad
pieniniai dantukai vadinami pieniniais, nes yra balti kaip pienas. Dirbdami
grupėse atliko sveikos mitybos koliažus “Sveikas dantukas” ir “Gendantis
dantukas”. Pristatymo metu pasipuošė savo sukurtomis karūnomis ir padainavo
dainelę “Dvi minutės”.
1d
klasės mokinių praktinės - tiriamosios veiklos tema byvo ,,Puodininkystė".
Analizavo užduotis, žiūrėjo informacinį filmą. Lipdė molinį žaisliuką -
katinėlį, piešė ir dekoravo ąsočius, atsakė į pateiktus klausimus. Pempininkų
vaikų bibliotekoje rinko informaciją, inscenizavo pasaką, minė mįsles...
Keramikos studijoje ,,Žiezdrė" apžiūrėjo dirbinių parodą, gamino
pieštukinę, žvakidę, praktiškai pabandė žiesti ant rato. Dalyvavome viktorinoje
,,Molinukų akademija". Įgijo naujų ir įdomių žinių, patyrė daug smagių
akimirkų.
Sužinojo,
kad daug saldumynų yra nesveika žmogaus organizmui, taip pat sužinojo, kad galima juos pakeisti įvairiais džiovintais
vaisiais, riešutais, jei norisi ko nors saldaus. Ragavo įvairius saldžius
produktus.

2b
klasės mokiniai kūrė kryžiažodį, minė mįsles, kūrė patys rūbus, šoko lietuvių
liaudies žaidimą „Šiaudų batai”.
2c
klasės mokiniai skaitė ir inscenizavo
pasaką „Pagrandukas“. Sudarė patarlių, priežodžių ir mįslių aplanką.
Žiūrėjo ir aptarė filmuką „Kaip vilkas užsimanė duonos išsikepti“. Iliustravo
patarles ir priežodžius apie duoną. Pristatė žinomas duonos rūšis. Suklijavo
plakatą iš įvairių reklamų su duonos gaminiais. Skaitė ir rašė „Duonos
priesaką“. Vyko į Mažosios Lietuvos
istorijos muziejų. Dalyvavome edukaciniame užsiėmime „Duonos kelias“. Šio edukacinio užsiėmimo metu klausėsi
pasakojimo apie rugių sėjos, javų kirtimo, rišimo ir kūlimo, grūdų valymo ir
malimo bei duonos kepimo procesus, pamatė visus senuosius Klaipėdos krašto
darbo įrankius, naudotus duonos ruošimui. Patys mėgino grūsti grūdus, smulkinti
juos piesta, susipažino su atskiromis javų rūšimis bei atliko pateiktas įdomias
užduotis. Edukacinio užsiėmimo metu kepė
ir ragavo duoną. Skaitė ir mokėsi eilėraščius apie duoną.
2s klasės mokiniai vyko į Lengvosios atletikos
mokyklą. Tenai atliko įvairius pratimus, mokėsi šuolio į tolį įsibėgėjus technikos,
bėgimo iš žemo starto technikos, išbandė bėgimą per barjerus, sužinojo, kas yra
startinės kaladėlės. Pegaso knygyne domėjosi apie žmogaus kūno sandarą. Visuomenės
sveikatos specialistė Vaiva Povilionienė papasakojo apie užkrečiamųjų ligų
sukėlėjus, išmokė taisyklingai plauti rankas.
3b klasės mokiniai išmoko nustatyti
medžio amžių pagal rieves. Išmoko nustatyti pasaulio šalis pagal medžių šakas
ir ant kamieno augančias kerpes ir samanas. Sužinojo, kad spygliuočių sėklos
slepiasi kankorėžiuose, o sėklas išnešioja vėjas ir paukščiai. Ąžuolo giles
kėkštas slepia po samanomis žiemai, bet kėkšto atmintis labai trumpa, todėl jis
nebeprisimena, kur paslėpė. Taip iš paslėptų gilių pavasarį išauga ąžuoliukai.
3c
klasės mokiniai sužinojo, kokie maisto produktai naudingi ir kokie nereikalingi
sveikatai, kokių vitaminų ir kitų naudingų elementų yra vaisiuose ir daržovėse.
Kūrė receptų knygą, lankėsi sporto klube „Apelsinas“, žiūrėjo ir aptarė filmą
„Vanduo – gyvybės šaltinis“. Pildė anketą „Ką darau savo sveikatos labui ir
kaip man sekasi“.
3d
ir 4c klasės mokiniai per praktinę - tiriamąja veiklą tęsė rudenį pradėtą
Šviečiamosios gyvulininkystės programą.
Pirmą
dieną, žiūrėdami ir analizuodami Šviečiamosios gyvulininkystės programos
parengtą filmuotą metodinę medžiagą apie ūkyje auginamus gyvūnus bei
atlikdami praktines užduotis
pratybose „Augink, rūpinkis,
mylėk“, teoriškai susipažino su
Lietuvoje paplitusiomis tradicinėmis gyvulininkystės šakomis: pienine ir mėsine
galvijininkyste, kiaulininkyste, paukštininkyste, arklininkyste, avininkyste,
ožkininkyste, kailine žvėrininkyste, triušininkyste ir bitininkyste, jų
produktais bei gyvulininkystės
specialistų rengimu, darbo šioje srityje galimybėmis.
Kitas
dienas vyko gyvai susipažinti su gyvulininkyste į Vaido Purmalio Tūbausių triušyną, į Vilkyčių
paukštyną ir į Klaipėdos zoologijos
sodą. Dalyvavo viktorinoje
„Gyvulininkystė ir aš“.
Sužinojo,
kokią naudą žmonėms duoda gyvuliai, kaip jie yra prižiūrimi, kaip atkeliauja
maistas ant mūsų stalo ir kokios svarbios, reikalingos ir įdomios yra gyvulininkystės ir žemės ūkio
specialybės.
4b klasės mokiniai veiklos metu buvo nuvykę į Ventės rago ornitologinę stotį Šilutės rajone. Ornitologas V. Jusius papasakojo apie paukščių žiedavimą ir migraciją. Vaikai sužinojo, kokių daugiausiai paukščių Lietuvoje. Buvo galimybė stebėti, kaip žieduojami paukščiai. Veiklos metu gamino paukšteliams lesyklėles-kankorėžius. Per tiriamąją veiklą taip pat lavino savo kūrybinius gebėjimus: gamino paukštelius iš siūlų, karpė, piešė, kūrė eilėraščius, rašinius.
Nuotraukų rasite Renginių galerijoje - Praktinės-tiriamosios veiklos rezultatų pristatymai 2016 .
Įvyko susitikimas-praktinis seminaras „STEAM ateina į mokyklą“
(2016-02-04)
Ugdymo plėtotės centras, įgyvendindamas tarptautinius
Europos Komisijos Mokymosi visą gyvenimą programos tarptautinius
projektus MARCH ir SCIENTIX, vasario 4 d. Vilniaus jėzuitų gimnazijoje organizavo
susitikimą-praktinį seminarą „STEAM ateina į mokyklą“. Renginys skirtas STEAM
mokyklų tinklo nariams. Jo tikslas – skatinti juos dalytis gerąja STEAM ugdymo
patirtimi ir sudaryti sąlygas diskusijai apie STEM ugdymo veiksmų plano
įgyvendinimo pažangą mokyklose.
Susitikime-praktiniame seminare dalyvavo pedagogai ir
mokyklų administracija iš 15 ugdymo įstaigų: Alytaus Jotvingių gimnazijos,
Elektrėnų „Versmės“ gimnazijos, Juodšilių „Šilo“ gimnazijos, Kauno jėzuitų
gimnazijos, Kauno Jono ir Petro Vileišių mokyklos-daugiafunkcio centro, Kauno
Simono Daukanto progimnazijos, Kauno šv. Pranciškaus gimnazijos, Kauno
technologijos universiteto Inžinerijos licėjaus, Kėdainių šviesiosios
gimnazijos, Klaipėdos Martyno Mažvydo progimnazijos, Palangos Vlado Jurgučio
pagrindinės mokyklos, Panevėžio Juozo Balčikonio gimnazijos, Vilniaus
Antakalnio gimnazijos, Vilniaus inžinerijos licėjaus, Vilniaus licėjaus, Vilniaus
Mykolo Biržiškos gimnazijos.
Susitikimo metu STEAM mokyklų tinklo atstovai pristatė ir savo gerąsias ugdomųjų renginių patirtis, integruotų pamokų, projektų bei integruotų dienų įgyvendinimą. Dalijosi bendradarbiavimo su mokslo institucijomis ir verslu patirtimi bei įžvalgomis apie STEM ugdymo veiksmų plano įgyvendinimo pažangą.
Klaipėdos universiteto darbuotojai ir studentai pristatė eletrobusą.
Klaipėdiečių mokslininkų ir inžinierių komanda, pasitelkusi pagalbon užsienio specialistus, priartėjo prie savo dvejus siekto tikslo – sukurti elektra varomo miesto autobuso prototipą, kurio pagrindu ateityje gali būti gaminami serijiniai elektrobusai.
Autobusas atvažiavo į mokyklos kiemą. Visi norintys mokiniai galėjo apžiūrėti eletrobusą iš lauko ir iš vidaus. Atvykę studentai mielai atsakinėjo į mokinių klausimus. Taip pat pristatė savo gamintą droną. Papasakojo, kad jie naudojami ne tik filmuoti ir fotografuoti, bet ir daiktus gali pernešti.