STEAM ugdymas – integralus, mokinių gebėjimų pamokose įgyjamas žinias iš karto pritaikyti praktiškai ugdymas gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos kontekste. Klaipėdos Martyno Mažvydo progimnazija – viena iš 14 mokyklų visoje Lietuvoje, esančių STEAM mokyklų tinkle. Siekiant ugdyti mokinių problemų sprendimo ir kritinio mąstymo gebėjimus, mokykloje kovo 14-18 dienomis buvo organizuojamos integruotų pamokų ir veiklų ciklas ,,STEAM savaitė“.
Savaitės veiklos prasidėjo praktine užduotimi ,,Vėjo malūnas“, kai dviejų integruotų pamokų metu vėjo malūnai buvo piešiami, maketuojami, konstruojami ir net apdainuojami. Mokiniai, susipažinę su vėjo malūnų atsiradimo istorija, malūnų girnų tipais, ne tik piešė vėjo malūnus ant milimetrinio popieriaus ir kūrė trafaretus, bet ir pasitelkdami geometrines figūras juos konstravo. 1-8 klasių mokinių kūriniai buvo eksponuojami parodoje ,,Vėjo malūnas“.
1-4 klasių mokiniai turėjo galimybę tapti tikrais mokslininkais veikloje ,,Jaunasis tyrėjas“. Savarankiškai pasiruošę namuose, klasės draugams demonstravo bandymus (pvz., kaip citrinos pagalba uždegti lemputę) ir atliko įvairiausius tyrimus. Vyko įdomiausio bei labiausiai pavykusio bandymo rinkimai.
Viena diena pradinių klasių mokiniams buvo skirta loginio mąstymo lavinimui (veikla ,,Smegenų aerobika“). Pamokų ir pertraukų metu buvo žaidžiami įvairiūs stalo žaidimai, vyko ,,kovos“ šachmatų, šaškių lentose, dėliojant tangramas, programavimo pradmenų semiamasi žaidžiant ,,Shottie Goo“. Ne tik žaidė, bet ir mokė vienas kitą žaidimų taisyklių, strategijų ir subtilybių. O kaip dar geriau išmoksi pats nei mokydamas kitą?
Mokykloje vykusioms popierinių lėktuvėlių varžyboms ,,Mažvydo skrydis 2022 m.“ 1-4 klasių mokiniai labai atsakingai ir rimtai ruošėsi. Varžybų metu buvo rungtyniaujama trijose lėktuvėlių kategorijose: originaliausio, toliausiai skrendančio ir ilgiausiai ore išsilaikusio. Visi dalyviai gavo padėkas, o nugalėtojai – diplomus ir taures.
Matematikos ir gamtos mokslų mokytojos pakvietė 6 klasių mokinius susirungti loginio mąstymo reikalaujančiose užduotyse viktorinos „Kurk, pažink, tyrinėk“ metu. Vienoje iš rungčių mokiniai iš spagečių ir lipnios juostelės turėjo sukonstruoti kuo aukštesnį bokštą, o iš laikraščių padaryti duotų matmenų tiltą, kuris išlaikytų mandariną. Koks įkvepiantis mokytojų kūrybiškumas!
Biologijos mokytoja Živilė M. 7 ir 8 klasių mokiniams organizavo itin įdomias ir žaismingas veiklas, kurių metu visoje mokykloje buvo galima užuosti ,,skanių“ ir saldžių kvapų gamą. Mokiniai nė neįtarė, kad veikloje ,,Švarios letenėlės“ turės galimybę susipažinti su muilo gamybos procesu ir jį gaminti, o ,,Saldi svajonė“ pakvietė mokinius išbandyti saldžios karamelės gaminimo procesą.
Matematikos, gamtos mokslai ne vienam mokiniui yra iššūkis. STEAM mokymasis kelia mokinių motyvaciją mokytis, padeda įgytas žinias pritaikyti praktiškai, suprasti jų naudą ir svarbą ateityje, renkantis profesiją ir savo gyvenimo kelią.