EMILE


Frankofonija 2017

Visi Klaipėdos miesto "emiliukai" susitiko Klaipėdos I. Simonaitytės bibliotekoje.


Filmuką sukūrė Fleur Pires
Kovo 29 d. mokyklos aktų salėje susirinko visi "emiliukai" ir ketvirtokai paminėti Frankofonijos dieną. Aštuntokai ir septintokai pasakojo mažiesiems draugams, kodėl verta pasirinkti prancūzų kalbą kaip antrąją užsienio kalbą. Ką jie veikia pamokų metu, ko išmoko.
Prancūzų mokytoja N. Stankevičienė surengė ketvirtokams viktoriną "Ką žinai apie Prancūziją".
Prancūziškomis dainomis džiugino pop choras "Lašelis" ir 5 beta klasės "emiliukai". Jaunuosius "emiliukus" renginiui ruošė stažuotoja iš Prancūzijos Fleur Pires. Šiais mokslo metais ji veda užsiėmimus 7c ir 5 beta klasių mokiniams.


Frankofonija 2016
Kaip ir visame pasaulyje, Lietuvoje kovas - frankofonijos mėnuo.
Tai puiki galimybė čia ir kitose šalyse gyvenantiems frankofonams susitikti renginiuose, skirtuose prancūzų kalbai, kuri visame pasaulyje jungia 200 milijonų ja kalbančių žmonių ir dar 890 milijonų žmonių iš 75-ies Tarptautinei frankofonijos organizacijai priklausančių šalių-narių.
Ta proga kovo 16 d. mūsų mokyklos aktų salėje susitiko visi EMILE klasių mokiniai, mokytojai ir jaunieji prancūzų kalbos mylėtojai - ketvirtokai. Aštuntokai skaitė eiles, pristatė, ką veikia pamokose, kodėl verta pasirinkti antrą užsienio kalbą - prancūzų kalbą. Jaunesnieji linksmai dainavo, šoko. Sveikinimo žodį tarė mokyklos direktorius V. Dumčius ir stažuotoja iš Prancūzijos M. Bezannier.
Frankofonija 2015
Frankofonijos diena mūsų mokykloje

 Kovo 23 d.  mūsų mokykloje vyko renginys, skirtas frankofonijos  dienai.  Jame dalyvavo visi prancūzų kalbos ir kultūros mylėtojai bei ketvirtų klasių mokiniai. Renginį vedė mokyklos EMILE klasės mokiniai.

            Su frankofonijos diena visus pasveikino mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui L. Stancelienė, stažuotoja iš Prancūzijos C. Garnero, prancūzų k.mokytoja N. Stankevičienė. Koncertavo popchoras ,,Lašelis‘‘, vadovaujamas L. Portnych, EMILE klasės mergaičių vokalinis ansamblis, vadovaujamas D. Krogertės. Skambėjo M. Chedid ,,La Seine‘‘, ,,Un monde extra‘‘.

            Penktų klasių mokiniai parodė, ko išmoko per vienerius metus. Dar pernai jie abejojo, ar verta mokytis prancūzų kalbos, o kovo 23 d.  jie jau koncertavo: deklamavo eilėraščius, dainavo ,,Bonjour, bonjour‘‘ ir ,,Alouette‘‘.

            Ketvirtų klasių mokiniai pažiūrėjo filmą apie Prancūziją, atsakinėjo į mokytojos užduodamus klausimus ir laimėjo bukletus. Tikriausiai ne vienas iš jų pasirinks mokytis prancūzų kalbos.

           

 nijole

nijole

nijole

nijole

nijole


 

                                      Frankofonijos diena Klaipėdos mieste


Kovo 20-ąją visas pasaulis švenčia frankofonijos dieną. Būtent šią dieną buvo įkurta Tarptautinė frankofonijos organizacija. Tai puiki galimybė prancūzakalbiams ir prancūzų kultūros mylėtojams susitikti įvairiuose renginiuose.

Kovo 26 d. Klaipėdos I. Simonaitytės bibliotekos konferencijų salėje vyko miesto mokyklų renginys, skirtas frankofonijos dienai. Į prancūziškomis vėliavėlėmis ir mokinių darytais plakatais papuoštą salę rinkosi jaunieji frankofonai iš  Martyno Mažvydo ir ,,Smeltės‘‘ progimnazijų, ,,Saulėtekio‘‘ pagr. mokyklos, ,,Aukuro‘‘, ,,Ąžuolyno‘‘,  ,,Varpo‘‘, ,,Vėtrungės‘‘ ir ,,Žemynos‘‘ gimnazijų.

Susirinkusius pasveikino Klaipėdos m. savivaldybės švietimo sk. vyr. specialistė A. Dragašienė, M. Mažvydo progimnazijos dir. pav. L. Stancelienė, miesto prancūzų k. mokytojų metodinio būrelio pirmininkė N. Stankevičienė, stažuotoja iš Prancūzijos C. Garnero.

Kiekviena mokykla paruošė nedidelę programėlę. Dainininkai iš M. Mažvydo, ,,Smeltės‘‘ ir ,,Aukuro‘‘ mokyklų pristatė dainas, su kuriomis vyks į respublikinį prancūziškos dainos festivalį. Skambėjo ,,Voyage‘‘, ,,Je ne veux pas travailler‘‘, ,,Un monde extra‘‘, ,,La Seine‘‘. Gimnazistai iš ,,Ąžuolyno‘‘, ,,Varpo‘‘ ir ,,Vėtrungės‘‘ suvaidino mini inscenizacijas, o mokiniai iš ,,Žemynos‘‘ ir ,,Smeltės‘‘ paskaitė eilėraštukus. Šventę užbaigė stažuotoja C. Garnero su draugais. Jie atliko prancūziškų dainų popuri.

Renginį stebėjo ne tik mokyklų mokiniai ir mokytojai, bet ir tėveliai, bibliotekos skaitytojai ir darbuotojai. Atsisveikinome iki kitų susitikimų



   

Frankofonija 2014 

Kaip ir visame pasaulyje, Lietuvoje kovas - frankofonijos mėnuo.

Tai puiki galimybė čia ir kitose šalyse gyvenantiems frankofonams susitikti renginiuose, skirtuose prancūzų kalbai, kuri visame pasaulyje jungia 200 milijonų ja kalbančių žmonių ir dar 890 milijonų žmonių iš 77-ies Tarptautinei frankofonijos organizacijai priklausančių šalių-narių.

Kovo 28 d. mūsų mokykloje vyko frankofonijos renginys. Svečiavosi Klaipėdos miesto švietimo skyriaus vyriausioji specialistė A. Dragašienė, stažuotoja iš Prancūzijos Adele Gousset, 9 Klaipėdos miesto mokyklų mokinių komandos, lydimos prancūzų kalbos mokytojų.

Mokyklos direktorius V. Dumčius su viešniomis sveikino visus atvykusius, džiaugėsi, kad didėja prancūziškai kalbančiųjų ratelis Klaipėdos mieste.

Martyno Mažvydo EMILE klasių mokiniai kartu su DNL (D. Marozienė, L. Stancelienė) ir prancūzų klb. (N. Stankevičienė) mokytojomis, stažuotoja A. Gousset parodė pasaką - spektaklį "Pelenė XX-ajame amžiuje".

Nuotraukas rasite Renginių galerijoje - Frankofonija 2014.

EMILE klasė
1972 m. įsteigus mokyklą antroji užsienio kalba buvo patvirtinta prancūzų kalba. Nuo įsteigimo dienos ši kalba patyrė ir pakilimų, ir nuosmukių, tačiau visada išliko mūsų mokymo planuose. 2010 m. mokykla įsijungė į programą „EMILE klasė“, taip iš naujo skatindama mokinius pasirinkti mokytis labai gražią ir aristokratišką prancūzų kalbą. 2010 m. spalio mėn. buvo sudaryta trišalė sutartis tarp Prancūzų kultūros centro (PKC), atstovaujamo direktoriaus Pascal Hanse, Klaipėdos miesto savivaldybės, atstovaujamos mero Rimanto Taraškevičiaus, ir mokyklos direktoriaus Vytauto Dumčiaus.
Kas yra EMILE klasė?
• EMILE klasės profilis paremtas integruotu dalyko ir užsienio kalbos mokymu : vienas ar keli dalykai iš dalies mokomi prancūzų kalba, tokiu būdu mokinys įvaldo dalyko sąvokas abiem kalbom.
• EMILE metodus įtraukti į švietimo sistemas rekomenduoja Europos Taryba, skatinanti Europos piliečių daugiakalbystę.
Kokia nauda iš EMILE klasės?
1. Lingvistinė
• Daugiau dėmesio tikslinei kalbai;
• Kalba tampa mokymosi įrankiu ir tai stiprina mokinių motyvaciją;
• Dalykinių kompetencijų įgijimas: etikos ir informacinių technologijų mokymas prancūzų kalba;
• Gimtosios kalbos kompetencijų stiprinimas taikant gretinimo metodą mokant prancūzų kalbos
2. Kognityvi
• Kas atrodo « akivaizdu ir suprantama » gimtąja kalba, tas yra nesuprantama kita kalba: labiau nei bet kuris kitas metodas, EMILE mokymo procese naudojantis tokias strategijas kaip sąvokų suformulavimas kitaip, jų paaiškinimas, leidžia mokiniui tobulinti kritinį mastymą;
• Tyrimai, atlikti šalyse, kuriose mokoma EMILE metodu rodo, kad mokinių rezultatai yra identiški, dažnai net aukštesni, nei tų mokinių, kurie mokėsi dalykų viena kalba.
3. Kultūrinė
• Galimybė naudotis autentiškais tekstais prancūzų kalba;
• Kitų pedagoginių tradicijų įnašais praturtintas mokymas;
• Langas į Prancūzijos ir frankofoniškų šalių kultūrą ;
• Mokinys, kuris mokėsi EMILE būdu, yra labiau pasiruošęs pasinaudoti Europos siūlomomis mobilumo programomis ir pratęsti studijas Prancūzijoje, Belgijoje, Šveicarijoje.
4. EMILE mokymo prancūzų kalba pranašumai
• Mokyklų, kuriose taikomas šis metodas, tinklas Europoje, jungiantis daugiau nei 60 000 mokinių ir 30 šalių, ir jam skirta svetainė: http://lefildubilingue.org/
• Bendradarbiaujant tarptautiniu lygiu, atsižvelgiama į nacionalinės švietimo sistemos poreikius ir pirmenybė teikiama vietinėms programoms;
• Programos modelių kūrimas, paremtas pažangiais tyrimais.
5. Projektas « EMILE klasės » Lietuvoje – kokybės garantija
• Glaudus bendradarbiavimas su Švietimo ir mokslo ministerija, projekto koordinatore ir su vietinėmis mokymo įstaigomis bei Prancūzų kultūros centru;
• Prancūzijos ekspertų įnašas įgyvendinant šį projektą;
• Mokytojai, gaunantys kalbinius ir didaktinės kompetencijos tobulinimo mokymus;
• Pedagoginių projektų vykdymas partnerystės mokyklose;
• Sukuriamas mokyklų, dalyvaujančių projekte, tinklas.
Koks EMILE klasių projekto tikslas?
1. Suteikti žinių apie įvairias Europos kultūras ir padėti jas suprasti.
2. Suteikti galimybių dalyko mokytis įvairiai.
Kokie projekto uždaviniai?
1. Tobulinti mokinių kritinį mąstymą, naudojant svetimą kalbą sąvokų performulavimui bei jų paaiškinimui, kaip vieną iš EMILE mokymo metodų.
2. Skatinti domėtis daugiakalbyste.
3. Suteikti dalykinių kompetencijų mokantis etikos bei informacinių technologijų prancūzų kalba.
4. Besimokantiems sukurti galimybių dažniau bendrauti prancūzų kalba.
5. Įvairinti veiklos klasėje metodus ir būdus.
Kokie galimi projekto rezultatai?
Mokiniai, dalyvaujantys projekte „EMILE klasė“ turi galimybę pasiekti ne tik aukštą antros užsienio kalbos lygį, bet ir gauti paramą iš Prancūzų instituto Lietuvoje dalyvaujant partnerystės, mokyklinių mainų ir kituose pracūziškuose projektuose bei konkursuose.
Mokymo programos baigimas patvirtinamas brandos atestate įrašu „EMILE“ ir Prancūzijos ambasados Lietuvoje išduotu pažymėjimu. Mokinys, baigęs EMILE programą, bus labiau pasiruošęs pasinaudoti Europos siūlomomis mobilumo programomis ir pratęsti studijas Prancūzijoje, Belgijoje, Šveicarijoje ar kitose šalyse.
Kaip bus paruošti mokytojai?
Pagal projektą „EMILE klasė“ Prancūzų kultūros centras mokytojams organizuoja kalbinio ir pedagoginio pasirengimo programą, leidžiančią dėstyti savo dalykus pagal projekto „EMILE klasė“ reikalavimus. Šie mokymai leis mokytojams pasiekti prancūzų kalbos lingvistinės kompetencijos B1 lygį ir pagilinti integruoto dalykų mokymo įgūdžius.
Mokymo programa parengiama trejų metų laikotarpiui. Kalbiniai mokymai susideda iš:
• 300 akademinių valandų išplėstinių prancūzų kalbos kursų;
• Dviejų metinių mokymo ir vertinimo sesijų , kurias Vilniuje organizuos PKC
• 3 intensyvių mėnesio trukmės stažuočių Prancūzijoje, kurios vyks vasarą.
Mokymams pasibaigus, mokytojos įsipareigoja dėstyti savo dalyką prancūzų kalba savo mokykloje.
Kas vyksta mokykloje?
2012 metais mūsų EMILE klasėse mokosi 58 mokiniai (5 kl. – 22 mok., 6 kl. – 36 mok.). Jie turi 2 savaitines pamokas, skirtas prancūzų kalbai, o šeštokams yra vedamos integruotos informacinių technologijų ir etikos pamokos. Prancūzų instituto Lietuvoje dėka mokiniams bei mokytojams užsakytas prancūziškas žurnalas „ Okapi“.
Kas yra mūsų partneriai?
Klaipėdos Baltijos gimnazija, Klaipėdos Smeltės progimnazija, Klaipėdos Aukuro gimnazija, Alytaus Dzūkijos pagrindinė mokykla, Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazija, Kauno Jurgio Dobkevičiaus vidurinė mokykla, Kauno Antano Smetonos gimnazija, Pasvalio Petro Vileišio gimnazija, Radviliškio Lizdeikos gimnazija, Radviliškio Gražinos pagrindinė mokykla, Rudaminos Ferdinando Ruščico gimnazija, Šeduvos gimnazija, Vilniaus Petro Vileišio progimnazija, Vilniaus Jono Basanavičiaus gimnazija, Vilniaus Martyno Mažvydo progimnazija, Alytaus profesinio rengimo centras, Alytaus kolegija, Kauno kolegija.
Kur stažuojasi mokytojai?
2011 metų liepos mėnesį Bezansono Taikomosios lingvistikos centre Prancūzijoje prancūzų kalbos žinias tobulino 39 mokytojai iš Lietuvos, tame tarpe ir 2 mūsų mokyklos mokytojos: informacinių technologijų mokytoja Lina Stancelienė ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui bei etikos mokytoja Daiva Marozienė.
2012 m. liepą stažuotė vyko Vichy Cavilam lingvistikos centre. Abi mokytojos šiai stažuotei gavo Comenius kvalifikacijos tobulinimo veiklos finansavimą iš Švietimo mainų paramos fondo. Kartu su mūsų mokytojomis prancūzų kalbos mokėsi kolegos iš iš Brazilijos, JAV, Pietų Korėjos, Nigerijos, Graikijos, Turkijos, Saudo Arabijos, Japonijos, Kinijos, Malaizijos, Meksikos, Kroatijos, Rusijos ir kitų šalių.
Mokytojos džiaugiasi galėdamos dalyvauti EMILE projekte: tai naujų interaktyvių mokymo metodų taikymas, kitų šalių pedagogų patirties pritaikymas, bendradarbiavimas su respublikos mokytojais, dalyvaujančiais šiame projekte, komandinio darbo įvaldymas, Prancūzijos kultūros pažinimas.
emile1.JPG
emile2.JPG
emile3.JPG
emile4.JPG
emile5.JPG
emile6.JPG
1213 m. gegužės 27 d. mokyklos EMILE komanda dalyvavo „Integruoto dalyko ir užsienio kalbos mokymo(si) bendrajame ugdyme modelio diegimas" baigiamojoje konferencijoje, kuri vyko Alytaus A. Ramanausko - Vanago gimnazijoje.
Konferencijos svečius pasveikino Virginijus Skroblas Alytaus Adolfo Ramanausko -Vanago gimnazijos, surengė ekskursiją po savo atnaujintą, turtingą mokyklą.
Projekto rezultatus pristatė Vilija Sušinskienė Alytaus Dzūkijos pagrindinė mokykla. Visa informacija ir parengti pamokų planai patalpinti internetiniame puslapyje www.emilenet.lt, jį pristatė Benoît Frachon (Prancūzų institutas Lietuvoje). Sėkmingu projektu ir bendradarbiavimu džiaugėsi V. Sipaitė (Švietimo ir mokslo ministerija), Frédéric Bellido (Prancūzijos ambasada Lietuvoje Prancūzų institutas Lietuvoje).
Konferencijos pabaigoje dalyviai diskutavo grupėse, moderatoriai apibendrino pasiūlymus kaip EMILE „užvestas varikliukas“ ir toliau dirbtų.



2013 m. liepą informacinių technologijų mokytoja Lina Stancelienė ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui bei etikos mokytoja Daiva Maroziene dalyvavo stažuotėje Vichy mieste CAVILAM - Kalbų ir medijų moderniosios metodikos centre. Lina Stancelienė gavo Comenius kvalifikacijos tobulinimo veiklos finansavimą iš Švietimo mainų paramos fondo.
Mokytojos tobulino savo prancūzų kalbą internacionalinėse grupėse. DNL grupėje mokytojos susipažino su dvikalbio mokymo specifika. Sužinojo įvairių mokymo metodų ir veiklų. Pavyzdžiui: 5 minučių improvizacija (prisistatymas, apibūdinimas, paaiškinimas), klausimai/atsakymai mokantis gramatikos, leksikos, socialinės kultūros, aktyvieji metodai (Tabu, istorijos kūrimas), kalbėjimas naudojant pedagogikos terminus, IKT naudojimas, video prezentacijos, teatriniai pratimai. Ateljė užsiėmimuose bendravo su pedagogais iš 98 šalių. Dalijosi dvikalbio mokymo patirtimi. Kursų organizatoriai siūlė įvairią kultūrinę programą. Trečiadieniais buvo organizuojamos pusės dienos ekskursijos į šalimais esančias vietoves. Šeštadieniais ir sekmadieniais buvo siūlomos visos dienos ekskursijos. Ekskursijoms vadovavo gidai prancūzų kalba. Supažindino su istoriniais faktais ir su šiuolaikinėmis įdomybėmis. Be ekskursijų buvo siūloma sportinių užsiėmimų: plaukimas upe kanojomis, baidarėmis, valtimis. Vakarais buvo galimybė pažiūrėti prancūzišką filmą ar spektaklį, pasiklausyti koncerto.
Mokytojos besimokydamos užsienio kalbos prisideda prie Europos dimensijos švietime vystymo, taip pat intensyvaus visų lygių švietimo institucijų bendradarbiavimo, skatina Europos šalių piliečių artumą ir tarpusavio supratimą. Daivos ir Linos įgyta aukštesnė kalbinė kvalifikacija padės mokyklai užmegzti glaudžius ryšius su ES organizacijomis, kurios vykdo dvikalbį mokymą, dalintis gerąja patirtimi bei dvikalbio mokymo metodika.

Prancūzijos ambasadorės Lietuvoje Maryse Berniau mintys apie dvikalbį mokymą.

Paieška

Naujienų prenumerata

Jūsų el paštas:


inzinerijaherbasherbas
Klaipėdos Martyno Mažvydo progimnazija
Teisinė forma: biudžetinė įstaiga
Įstaigos kodas: 290443410 
Vadovas: Vytautas Dumčius, direktorius
Adresas: Baltijos pr. 53, LT-94125 Klaipėda
Tel/Fax: 8 46 345995
El. pašto adresas: mazvydas@mazvydas19.lt

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre


facebook

Tinklalapio svečiai

Turime 2 svečius

Skydeliai



baneris
baneris

baneris
baneris
baneris
baneris